Di sicuru, avete intesu parlà L'isula di Cocu quandu vi informà di viaghji à Costa Rica. Tuttavia, stu spaziu naturale maravigliu si trova luntanu da u territoriu cuntinentale di quellu paese, in particulare, à circa cinque centu trenta chilometri da e so coste.
Inoltre, l'isula di Cocos hè fora di i circuiti turistici tradiziunali chì visitanu a nazione di u "Vita pura", un slogan chì hà fattu una fortuna in u mondu. Ùn in vain, hè un parcu naziunale dichjarata Patrimoniu Mondiale in quale ùn truverete micca alberghi o altre strutture di vacanze. Tuttavia, in certi cundizioni, pudete visitallu è gode di i so paisaghji impressiunanti. Dunque, avemu da spiegà tuttu ciò chì avete bisognu di sapè nantu à l'Isula Cocos.
Index
Un pocu di storia
Chatham Beach, Cocos Island
Stu bellu enclave naturali hè statu scupertu in u 1526 da u marinaru spagnolu Juan Cabezas. Tuttavia, ùn pare micca registratu nantu à una mappa finu à quindici anni dopu. Dighjà da quelli tempi primi serviva cum'è paradisu per i pirati chì hà devastatu e coste di u Pacificu. Questu hà datu origine à numerosi lighjendi e storie curiose.
Si dice chì i corsari mitichi cum'è Henry Morgan o William thompson. Ma, soprattuttu, chì ci piattanu i so tesori William Davis o "Bloody Sword" Nizza. È ci deve esse una certa verità in tuttu questu. Perchè, digià in u 1889, l'alemanu si stalla in l'isula August Gissler, chì veneria à serve cum'è tenente generale di u listessu.
Ma, soprattuttu, hà dedicatu diciottu anni di a so vita à ricercà u so tarrenu per i tesori ammucciati. Ùn li truvò mai, ma un altru cercatore era più furtunatu, secondu a legenda. Hè statu chjamatu Ghjuvanni Keating è era un omu d'affari riccu. Nimu hà sappiutu l'origine di a so furtuna finu à chì, digià in u so lettu di morte, ellu stessu hà cunfessu chì vene da a scuperta di unu di i tesori di l'Isula Cocos. In u so casu, averia finitu in questu dopu un naufragiu è, apparentemente, era più furtunatu chè Gissler.
È ancu parechji altri. Perchè sò state cuntate sin’à cinquecentu spidizioni chì sò ghjunte in l’isula in cerca di e so supposte ricchezze senza truvà. In ogni casu, oghje, l'Isula Cocos hè oghje, cum'è avemu dettu, unu di i tanti parchi naziunali di Costa Rica. È ancu una zona umida d'impurtanza internaziunale da a Cunvenzione Ramsar.
Tuttu chistu vi darà una idea di u enorme impurtanza ambientale di stu situ. Ma, più tardi, ci sfonderemu. Avà vi mustraremu cumu ghjunghje.
Induve hè l'isula di Cocos è cumu ghjunghje
Isulottu Manuelita, vicinu à l'isula di Cocos
Isla del Coco hè in pienu Uceanu Pacificu, à circa trentasei ore di distanza da u cuntinente Costa Rica. In particulare, hè à l'altezza di u Peninsula di Nicoya, una altra maraviglia naturale piena di spazii prutetti di quale parleremu. Cum'è una parte di ella, appartene à a pruvincia di Puntarenas.
Precisamente, a so capitale, di u listessu nome, hè a basa da a quale partenu i battelli chì ghjunghjenu à l'isula, chì hà una superficia di vinti quattru chilometri quadrati. In a so parte sittintriunali hè a bella baia di wafer, induve sò e case di i guardiani di u parcu naturali.
Quissa hè precisamente una di e più belle zone di l'isula. Ma, s'è vo visitate, duvete ancu vede altri cum'è spiaggia di chatam o, digià in mare, u cusì chjamatu Moais, un inseme di scogliere chì si alzanu da l'acqua, è u Isoletta Manuelita, assai più grande. Ma, in generale, in ogni locu di l'isula vi offre un paisaghju maravigliu. Ùn pudemu micca mancà di mintuvà i so numerosi cascate è u cusì chjamatu Foresta nuvolosa.
Infine, più curiose sò e iscrizioni fatte da i pirati è i ponte sopra u fiume geniu, cuncepitu da l'artista costaricanu Hot dog è custruitu cù detriti da u mare. Ma, sopratuttu, avemu da parlà cun voi di a so flora è a so fauna.
A flora è a fauna di l'isula di Cocos
Nuvola, una di e meraviglie di l'isula di Cocos
L'isula hà un gran numaru di spezie endemiche, vale à dì, si trovanu solu in questu. Ma, sopratuttu, si distingue per u so varietà biologica. In quantu à a flora, 235 tippi di pianti sò stati catalogati, di quali 70 sò, precisamente, endemichi. E, riguardu à a fauna, hà un gran numaru d'insetti, uccelli è ancu lucertuli è ragni, chì parechji sò ancu unichi per ellu.
Ma, s'è a so pupulazione terrestre hè impurtante, forse a pupulazione marina hè ancu di più. Unu di i mutivi principali per chì i visitori di tuttu u mondu venenu à l'isula hè a so maravigliosa vita sottu u mare. Trà e spezie chì pudete vede mentre immersioni sò i squali martello o balena, Las raghji manta giganti o u delfini.
Ma truverete ancu guasi un centu di spezie di molluschi è una sessantina di crustacei. In listessu modu, ci sò parechje grotte è formazioni di coralli Hanu una grande bellezza. I tempi più cunsigliatu per voi per fà scuba diving in a zona sò trà ghjennaghju è marzu è da settembre à uttrovi. U clima assulanatu domina è l'acqua sò più chjara.
In corta, Cocos Island hè un locu maravigliu chì offre paisaghji spettaculari è custituisce una riserva naturale straordinaria chì duvemu prutege. Ma, s'è vo visitate, ci sò dinù assai altri siti chì vi ponu vede. Avemu da mustrà alcuni di elli.
Peninsula di Nicoya
Parcu Marinu Las Baulas, in a Peninsula Nicoya
Questa altra maraviglia di a natura si trova ghjustu davanti à l'isula di Cocos. In fatti, una parte appartene à a pruvincia di Puntarenas, da a so capitale, comu vi diciamu, i battelli partenu per l'isulettu. Hè un vastu tarritoriu di più di cinque mila chilometri quatratu in quale abbunda una vegetazione tropicale exuberante.
Cum'è s'ellu ùn era micca abbastanza, in questa penisula truverete spiagge impressiunanti, cape è golfi, baie cù grandi scogli è fiumi putenti. Ma sopratuttu vi vede parchi naziunali cum'è quelli di Barra Honda, Diría o u mare di Las Baulas.
U primu d'elli, di quasi trèmila trècentu ettari, si distingue per u so sistema di grotte, alcune di e quali ùn sò ancu state scuperte. In fatti, si pò visità solu dui : La Cuevita è La Terciopelo. In quantu à a so vegetazione, hè una furesta tropicale secca. Per d 'altra banda, Diriá, cù una superficia di quasi vinti ottu chilometri quadrati, combina spazii ugualmente secchi cù altri umidi.
Infine, Las Baulas include lochi impressiunanti cum'è e spiagge di Carbón, Ventanas è Langosta; mangroves cum'è quelli di San Francisco è Tamarindos o colline cum'è u Moro è Hermoso. Tuttavia, u so più grande valore ecologicu si trova in u fattu chì hè un locu di nidificazione per u tartaruga cuoio, chì hè cunsideratu u più grande di u mondu è hè in periculu d'estinzione.
À u turnu, tutta a penisula di Nicoya hè divisa in riserve biologiche è rifugi di fauna salvatica. Frà i primi sò quelli di Cabo Blanco, Nicolás Wessberg o Mata Redonda. È, in quantu à l'ultimi, u rifugi di Curú, Werner Sauter o Ostional.
Città ligate à l'isula di Cocos
baia di tamarindo
Ma pudete ancu visità belli cità in Costa Rica ligati à questa isula. Certi sò picculi cità cum'è a bella Tamarindu o Puerto Cortés. In altri casi, sò pupulazioni un pocu più grande cum'è quellu stessu. Nicoya, Santa Cruz, Capelli bianchi, Ghjacò o Quepos. È altre volte sò cità autentiche cum'è quelle chì vi mustraremu è chì, in più, sò e rispettive capitali di e pruvince di Puntarenas è di Guanacaste.
Liberia
Cattedrale di l'Immaculata Cuncepzione, in Liberia
Capitale di st'ultima pruvincia, hè una cità di quasi settantamila abitanti. In fattu, si chjamava prima Guanacaste. Hè guasi dui centu vinti chilometri à norduvestu di San José è hà u sicondu aeroportu internaziunale in a nazione. Per quessa, hè assai prubabile chì vi ghjunghjerà in u vostru viaghju à l'Isula Cocos.
Questu hà fattu una di e cità più visitate in u paese da u turismu. In questu, avete un bellu patrimoniu di case culuniale. Ma, sopratuttu, vi cunsigliemu di visità u so imponente cattedrale di l'immaculata cuncepimentu, cù linii muderni, anchi colossali.
Duvete ancu vede u Ermitage d'Agonie, chì hè stata a prima custruita in a cità è chì accoglie un museu d'arte religiosa. Ma, soprattuttu, ùn fermate micca di marchjà intornu vera strada, cù i so mosaici, chì custituiscenu tuttu un viaghju à traversu a storia.
Puntarenas
Casa Fait, stile coloniale, in Puntarenas
Bisogna ancu passà per sta cità, capitale di a pruvincia omonima, perchè e barche per l'isula di Cocos partenu da ella. Hè un pocu più chjuca chè u precedente, postu chì hà circa quaranta mila abitanti, ma cum'è bella. Inoltre, hè assai preparatu per u turismu. precisamente, in u i turisti camminanu ci sò numerosi alberghi è ristoranti.
Ma, in più, avete parechji lochi d'interessu in Puntarenas. Unu di i so monumenti più belli hè u Cattedrale di Nostra Signora di u Monte Carmelu, cù a so peculiare facciata in petra esposta, chì hè stata custruita in u 1902. U Chjesa di u Sacru Cori di Ghjesù, i palazzi di a capitania è l'antica usanza portu, è dinò a Casa di Cultura, chì accoglie u Museu storicu.
Per d 'altra banda, ùn fermate micca di marchjà intornu strada di u cummerciu, u centru nervu di a cità è ancu cù e case coloniali, è e piazze di Los Caites è Los Baños. In l'ultime, pudete ancu vede u curiosu auditorium musicale di u cunchiglia acustica. È infine, visitate u Parcu Marinu Pacificu, un aquarium chì urganizeghja attività ludiche per i zitelli.
In cunclusioni, avemu spiegatu tuttu ciò chì avete bisognu di sapè L'isula di Cocu. Ose di viaghjà à ella. Ma sopratuttu, scopre Costa Rica, a terra di "Pura Vida", chì trabocca di bellezza, storia è gentilezza di i so abitanti à parti uguali.
Sianu the first to comment