Avemu da prupone cinque motivi per visità u delta di l'Ebru, unu di i posti più belli di a costa di Tarragona. À a bocca di stu fiumu, chì hè u più grande di Spagna, i sedimenti s'accumulanu da i dui catena montuosa cantabrica cum'è di Pirenei è u sistema ibericu.
Hanu furmatu una zona di più di trè centu chilometri quatratu chì penetra quasi vintidui in u Mari Mediterraniu, creendu diversi ecosistemi, tutti tamantu valore eculogicu. In fatti, per grandezza, hè u terzu in quellu bacinu marinu dopu quellu di u Nilu y u rodu. Hè ancu a più grande zona umida in A Catalogna è unu di i più antichi Europe, secondu solu à quella di a Camargue in Francia y di Donana, parimenti, in España. Per tuttu questu, avemu da dà cinque motivi per visità u delta di l'Ebru.
Index
Per u so valore ecologicu incalculable
Laguna Encanyssada
Dopu tuttu ciò chì vi avemu appena spiegatu, capirete u grande valore ecologicu di u delta di l'Ebru. In u 1962 era digià classificatu cum'è una zona di massima impurtanza internaziunale trà e zone umide euro-africane. Vint'anni dopu, u Cunsigliu di l'Auropa l'hà dichjarata zona d'impurtanza europea da a vegetazione di i so ambienti salmastri. È in 1987 fù ricunnisciutu cum'è Zona di Prutezzione Speciale per l'Accelli.
Ma i ricunniscenza chì ci mostranu a so enorma impurtanza ambientale ùn finiscinu micca quì. In u 1993, hè statu aghjuntu à u Cunvenzione di Ramsar è, trè anni dopu, hà pigliatu u Carta Europea per u Turismu Sostenibile. Hè ancu listatu cum'è Parcu naturale è infine, digià in u 2013, sò stati dichjarati i so ecosistemi mediterranei Riserva Naturale di a Biosfera.
In quantu à l'ultime, u delta di l'Ebru hà principalmente trè. Unu di elli hè u foresta di riva, cù a so vegetazione tipica formata da boulevards, ontani è tamarichi. Pudete truvà, per esempiu, in u isula di Buddha, chì si trova in a parti orientale di u delta. Cù i so milla ettari, hè u più grande di tutta a Catalogna.
U sicondu hè quellu custituitu da u so zone salmastre, vale à dì, lagune cù canneti è canneti. Trà elli, Las Ollas, Canal Viejo, Alfacada, Platjola è Encanyssada. Infine, a terza unità di paisaghju hè custituita da dune in muvimentu. Hè dinù u più sensibule di a zona perchè dipende da a so vicinanza di u mare, di i venti è di l’azzione umana. Per quessa, hè bisognu di prutezzione speciale. Sò zoni induve una vegetazione chjamata psammofilia chì si adatta à sti superfici. E piante, cum'è u salinu è u gattu, fiuriscenu ancu.
Per d 'altra banda, cum'è avemu dettu, u delta di l'Ebru hè una zona assai impurtante per l'acelli. Hà quasi centu spezie chì campanu in questu. Ma, in tuttu, cuntendu quelli chì ghjunghjenu in e so migrazioni, pudete vede in u delta a trècentu sessanta trà quali stanu i fenicotteri.
Per e so belle spiagge
A spiaggia di Trabucador, unu di i motivi per visità u delta di l'Ebru
Un altru di i cinque motivi per visità u delta di l'Ebru sò e so belle spiagge. Forsi u più famosu è impressiunanti hè quellu di u Trabucadoru. Hè un bracciu enormu di sabbia chì separa u Mari Mediterraniu da un altru internu chì custituisce u Baia d'Alfaques. Si distingue per e so sabbia d'oru è acque calme. Ma, sopratuttu, vi prupone una maraviglia tramonti. Inoltre, perchè hè vicinu à u Laguna di a Tancada, permette di vede parechje spezie d'acelli.
Hè ancu spettaculare spiaggia di Punta del Fangar. Per via di e so dimensioni, s'assumiglia à un desertu à mezu à l'acqui è ferma abbastanza salvaticu. Tuttavia, hè urbanizatu spiaggia di Ruimar, chì hà passerelle attraversu e so belle dune è tutti i servizii. Hè ancu situatu vicinu à u Laguna di El Garxal.
Offre ancu diversi servizii spiaggia di l'Arenal, chì hè assai vicinu à Blister è chì a parte più bella hè quella chì hè vicinu à u Laguna di Bassa de les Olles. Per a so parte, quellu di i Delizie Hè in San Carlos de la Rápita è tene a bandiera turchina. Inoltre, hè preparatu per e persone cun mobilità ridotta per accede à ellu.
Per via di e so attività è excursioni, u terzu di i cinque motivi per visità u delta di l'Ebru
Casa de Fusta, un autenticu museu ornitologicu
Ci hè parechje attività chì pudete fà in u delta di l'Ebru. A maiò parte di e so spiagge vi offre a pussibilità di affittu kayak è altre barche di ricreazione. Inoltre, pudete affittu biciclette in cità cum'è Delta Town. Questu hè unu di i migliori modi per andà in a zona, sia perchè ùn hè micca contaminante è per via di u numeru di rotte chì pudete piglià. Inoltre, avete l'opzione di sceglie quadricicli. Tuttavia, pudete ancu affittu un barca per stende per visità u delta. Questu era u modu tradiziunale di trasportu in a zona è, cum'è u so nome indica, era custituitu da una barca guidata cù un longu remo o perch.
Un'altra attività assai cumuna in a zona hè u osservazione d'uccelli. Ci sò parechje cumpagnie chì vi pruponenu stu tipu d'escursione, ancu cù a storia per i zitelli. Ma, s'è vo vulete ch'elli gudiri assai, li pò piglià à u Deltebre Wakepark, induve puderete gode di stu sport acquaticu.
Di sicuru, forse preferite un tranquillu crociera delta. Ancu in questu casu avete parechje scelte. Cum'è un esempiu, avemu da mintuvà quellu chì vi porta per l'ultimi deci chilometri à a bocca. Hè fattu in barche aperte cù capacità per un centu di persone è dura circa novanta minuti.
Per d 'altra banda, avete parechji musei è centri di visitori in e località di u delta chì vi permetterà di cunnosce megliu sta maraviglia naturale. À mezu à elli, avemu citatu u Ecomuseu di Deltebre; Delta Monature, chì urganizeghja dinò attività recreative è educative; ellu u giardinu botanicu ecoherbes o u museu di u risu Molí de Rafelet, induve pudete amparà cumu hè cultivatu in modu artighjanali in l'acqui di u delta. Ma, se ti piace l'ornitologia, u locu ghjustu per voi hè u museu House of Whip, chì hà ancu un puntu di vista per vede l'acelli.
Per i so belli paesi
Pont suspendu d'Amposta
Un altru di i cinque motivi per visità u delta di l'Ebru chì vi mustramu sò i so lochi maravigliosi. Cuminciaremu à parlà Ampost, chì hè u più densamente populatu. In ella ci vole à vede casteddu di u XIIImu seculu è u Torri La Carrova è San Ghjuvanni. Avemu ancu cunsigliatu di vede chjese cum'è quelle di L'Asunzione è San Ghjiseppu. Ma, sopratuttu, u grande simbulu di Amposta hè u so ponte suspesu, una maraviglia di l'ingegneria custruitu trà u 1915 è u 1921 da José Eugenio Ribera.
Vi cunsigliemu ancu di visità San Carlos de la Rápita. A maiò parte di a so architettura hè neoclassicu da u tempu di Carlu III. Questu hè u casu di a Plaza del Mercado, Los Porches, a Glorieta è a funtana Las Alamedas. Duvete ancu visità u torre di guardiola, chì data di u XVmu seculu è hè incurunata da una statua di u Sacru Cori.
Per a so parte, in deltebre avete dui di i musei chì avemu riferitu prima: quellu interattivu è mudernu in Ebre Terra è u più classicu Molí de Rafelet. En Blister ùn pudete micca mancà una passeggiata attraversu u so portu affascinante è in Sant Jaume d'Aging pudete visità u Centro di Interpretazione Las Barracas, cù parechje case tradiziunali in a zona. Infine, Delta Town Si distingue per u so percorsu di i miradori di l'Encanyssada è per i resti di a torre di San Ghjuvanni.
Per gode di a so gastronomia
Pastissets da u delta di l'Ebru
Finimu i cinque motivi per visità u delta di l'Ebru chì prupunemu parlendu di a so gastronomia squisita. Cumu puderia esse altrimenti, a so basa principale hè u risu lucale. Pudete piacè in diverse preparazioni. Per esempiu, stile di frutti di mare, cù verdura, ancu, da u delta, neru, sbucciatu o cù granchi blu. L'ultime hè ghjuntu in l'Ebru pocu fà cum'è una spezia invasiva, ma hè diventatu unu di l'ingredienti prediletti in a so cucina.
In quantu à a carne, a più cunsumata hè, curiosamente, l'anatra. Hè ancu preparatu cù u risu, ancu s'ellu hè ancu cottu al forno o magret. D'altronde, ùn mancanu micca ottimi molluschi in u delta cum'è cozze, gamberetti, ostriche o a galera nativa. È, in quantu à u pesciu, hè cunsumatu assai Anguilla del Ebro, chì hè fatta affumicata, in suc o cum'è anguilla xapadillo. Ma hè ancu largamente utilizatu tonnu rossu de l'Ametlla de Mar, sole è rana.
Sè, invece, preferite una salsiccia, ricumandemu u più tipicu: u pudding neru di risu. È, cum'è mostri di a so pasticceria, pudete tastà diversi tipi di coca, ma dinò di pasticci. In quantu à u cundona, hè cotogna fatta in a zona è si pò ancu tastà Corquiñoles d'amandule o pistacchio o un gustoso casgiu cottage cun miele di Perelló (ancu assai famosu). Infine, pudete finisce u vostru pranzu cù un vetru di liquore di risu.
In cunclusioni, avemu datu cinque motivi per visità u delta di l'Ebru, ma ci sò assai altri. Per esempiu, u vostru clima eccellente, cù temperature sempre moderate. Ma ancu i so numerosi alberghi è case rurali chì vi guarantisci un sughjornu piacevule o, infine, i so abitanti accoglienti, sempre pronti à fà vi sentu còmode. Tuttu chistu senza parlà di a vicinanza di u storicu è monumentale paese di torta, chì si trova à appena diciottu chilometri. Dare à cunnosce sta maraviglia naturale.
Sianu the first to comment