Apa yang mesti dilihat di Florence dalam 3 hari

Florence ia adalah salah satu bandar paling indah di Itali. Ia mempunyai muzium di mana-mana, gereja-gereja lama, dataran yang menawan, restoran yang bagus, jalan-jalan yang tidak dapat dilupakan ... Yang benar adalah 3 hari di Florence Mereka tidak cukup, tetapi cukup untuk melihat dan mahu kembali.

Perjalanan pertama saya ke Florence adalah 5 hari, jadi saya mempunyai masa untuk tidak melakukan apa-apa dan melakukan banyak perkara. Memikirkan kembali hari-hari itu, meninjau lawatan saya dan apa yang tersisa di inkwell, saya boleh meninggalkan beberapa nasihat apa yang mesti dilihat di Florence dalam 3 hari hanya.

Florence

Seperti yang kami katakan, terdapat muzium, istana dan gereja di mana-mana. Seseorang dapat mengklasifikasikan lawatan antara sejarah dan budaya. Kategori pertama akan merangkumi rumah dan istana lama, gereja-gereja, jalan-jalan dengan lambang Medici ... dan dalam kategori kedua kita harus menambah muzium.

Dalam hal agama, agama dan seni bina dan agama dan budaya, iglesias mereka adalah tarikan utama. Oleh itu, saya menasihatkan pembelian tiket 72 jam ke lihat Dome, Bell Tower, Crypt, Baptistery dan muzium.

Hari ini tiket berharga 18 euro dan jika anda akan tinggal 72 jam ia berbaloi kerana mereka adalah lawatan yang agak luas dan lebih mudah untuk menyebarkannya selama beberapa hari. Sudah tentu, untuk yang paling menarik, naik ke puncak Duomo, anda perlu membayar lebih dan berbaloi. Banyak.

Memanjat tangga yang sempit adalah yang terbaik dan pemandangan dari atas sangat indah. Gereja itu sendiri bukan masalah besar bagi saya, jadi saya menyoroti pendakian kubah sebagai yang terbaik dari yang terbaik. 463 langkah ...

Saya tidak membeli kad pelancong kerana saya suka memilih lawatan mengikut minat sebenar saya. Tetapi ada kad pelancongan, Firenze Card, yang berharga 85 euro dan dengan tambahan 7 euro membolehkan anda menggunakan pengangkutan awam. Semasa merancang lawatan, anda harus ingat jadual, dia menunjukkan:

• pintu masuk ke Kubah adalah dari pukul 8 pagi, tetapi ditutup pada hari Ahad.
  • pintu masuk ke Bell Tower adalah dari jam 8:30 pagi. Ia bukan lif dan langkahnya bertambah hingga 414.
  • pintu masuk crypt dibuka pada pukul 10 pagi dan ditutup pada hari Ahad dan hari-hari acara keagamaan.
  • bilik baptis berada di hadapan Katedral dan dibuka sekitar jam 11:15 pagi.

Sekarang, mari kita bincangkan mengenai muzium di Florence. Terdapat muzium terbuka, kota ini adalah muzium terbuka, kita tidak dapat menafikannya, tetapi ada juga muzium konvensional dan patut dikunjungi.

Anda boleh memilih antara Galeri Accademia, Galeri Uffizzi, Palazzo Strozzi, Muzium Palazzo Vecchio, Palazzo Pitti dengan Koridor Vasari, The Palazzo Davanzati, Kapel Medici, Muzium Bargello atau Museum Opera del Duomo.

Ini hanya beberapa muzium di Florence, ada banyak lagi, jadi bagi saya disarankan untuk memutuskan apa yang kita suka dan dari apa yang ingin kita lihat dan apa yang tidak, kerana dalam tiga hari tidak ada masa untuk kehilangan. Sebagai contoh, saya suka Abad Pertengahan dan lebih dari istana besar rumah-rumah kecil jadi saya memutuskan lawati Palazzo Davanzati, sebuah rumah abad pertengahan pelbagai cerita. Tiketnya sangat murah dan membolehkan anda mengetahui bagaimana kehidupan orang-orang makmur berabad-abad yang lalu: bilik tidur, bilik mandi, dapur, ruang makan ...

Saya juga melawat Palazzo Vecchio dengan menara loceng yang tinggi, gaya antara abad pertengahan dan Renaissance dan yang indah Salone dei Cinquecento.

Untuk melihat seni Florence adalah yang terbaik, jelasnya, jadi anda mesti mengikuti lawatan ke Galeri Uffizzi atau Galeri Accademia, dengan Daud. Di sana anda akan melihat karya-karya Boticelli, Giotto, da Vinci, Michelangelo, Perugino, Giambologna ...

Sekiranya cuaca baik, saya nasihatkan menyewa basikal dan berjalan-jalan. Itu membolehkan anda, selain mengembara melalui jalan-jalan abad pertengahan, untuk sampai ke seberang sungai Istana Pitti. Di sini anda boleh mengetahui bahagian dalamannya yang indah, Royal Apartments dengan karya Rubens, Rafael atau Titian, atau berjalan-jalan di kebunnya yang indah.

Saya melakukan yang terakhir dan saya tidak menyesal. The Taman Boboli Palazzo tidak dapat dilupakan, dengan pokok, patung, air pancut, taman bertingkat, pemandangan sungai dan bandar, warna yang indah ... semuanya di taman yang terbentuk dari abad ke-XNUMX hingga ke-XNUMX.

yang Kapel Medici Mereka juga hebat kerana mereka menghormati keluarga anggun ini yang telah banyak berjasa untuk bandar, dan begitu juga Muzium Bargello dengan banyak patung. Selepas itu, bandar ini mempunyai gereja di mana-mana dan a muzium perisai hebat terletak agak jauh, Muzium Sibbert, bagi saya disyorkan jika anda menyukai Zaman Pertengahan seperti saya atau anda pergi bersama anak-anak. Muzium lain yang sangat saya gemari ialah Muzium Galileo, dengan glob dan instrumen pemerhatian astronomi yang berbeza dan ingin tahu dan lain-lain.

Akhirnya, walaupun tiga hari tidak lama, anda harus memanfaatkan waktu petang dan malam. Apabila anda kembali dari jadual perjalanan anda, anda perlu mandi dan keluar lagi, membeli barang kulit, alat tulis atau hanya duduk di mana sahaja dan merenungkan irama kota, penduduknya, pelancongnya.

Anda boleh membeli sandwic buatan sendiri dan duduk dan menonton sungai, sambil melihat ke arah Ponte Vecchio yang terkenal, anda boleh naik basikal ke Piazzale Michelangiolo, tempat yang indah Gereja San Miniato dan tanah perkuburannya dan pemandangannya yang indah.

Terdapat banyak restoran di sekitar Pasar Florence dan dalam pasaran yang sama. Saya mengesyorkan kedua-dua tempat, terutama berjalan-jalan di sekitar Pasar, membeli roti dan kemudian makan malam di salah satu restoran di dataran.

3 hari di Florence Mereka akan menjadi sedikit untuk anda, tetapi itu bagus kerana kembali ke tempat yang kami sayangi adalah yang terbaik untuk pelancong.

Tinggalkan komen anda

Alamat email anda tidak akan disiarkan. Ruangan yang diperlukan ditanda dengan *