Pantai Barat Ireland, perjalanan penting (II)

pantai barat ireland

Hari ini saya akan memberitahu anda bahagian kedua dari perjalanan saya ke pantai barat Ireland. Anda boleh membaca yang pertama di pautan berikut «Pantai Barat Ireland, perjalanan penting (I)".

Sekiranya hari pertama saya pergi ke Cliffs of Moher dan bandar-bandar sekitarnya, yang terletak di selatan bandar Galway, berikut Saya selalu menuju ke utara.

Bahagian utara dan barat Galway kurang menarik tetapi bagi citarasa saya lebih indah. Ia adalah kawasan pergunungan, penuh dengan tasik dan bandar-bandar kecil. Di sinilah saya melihat Ireland yang sebenarnya.

Hari 2: Laluan Jalan N-59 Kylemore Abbey dan Ireland

Hari kedua perjalanan saya melalui Atlantik Ireland saya telah menetapkannya untuk melakukan perjalanan keseluruhan jalan N-59 dari Galway ke Kylemore Abbey.

Tujuan saya adalah untuk mengunjungi istana dan makan di Clifden, untuk dapat melakukan segala-galanya tanpa tergesa-gesa saya meninggalkan asrama saya sangat awal, pada jam 7 pagi saya sudah memandu.

tasik ireland pantai barat

Dari awal laluan lanskap menjadi lanjutan padang rumput hijau dan gunung, untuk pencinta alam seperti, tontonan visual.

Sebaik sahaja saya melintasi bandar Maam Cross dan setelah beberapa minit saya mengambil jalan daerah R344, yang meluas di sekitar Loch Inagh dan gunung-gunung dengan ketinggian yang tinggi (pada bulan Disember mereka bersalji). Ini adalah kejayaan besar untuk memutar jalan ini. Sekiranya anda ingin mengunjungi biara kylemore, sila jalan memutar dengan cara ini. 15Km 100% alam, domba melintasi jalan dan sisi dan tepi jalan, hampir tidak ada kereta. Cara untuk menikmati pemandangan dan ketenangan di kawasan ini.

Jalan memutar ini membawa kami terus ke Kylemore. Pilihan lain adalah meneruskan jalan utama (yang sudah biasa saya kembali ke Galway).

salji ireland pantai barat

La Biara Kylemore adalah bekas istana dan kediaman peribadi Mitchell Henry (seorang doktor dan ahli perniagaan Inggeris yang berpindah ke Ireland) dibina untuk pertengahan abad ke-XNUMX dan kemudian ditukar menjadi biarawati tertutup sehingga 2010.

Sekarang anda boleh mengunjungi seluruh premisnya, kebun Victoria yang mengagumkan, makam keluarga, gereja neo-Gothic dan beberapa bilik istana. Ia benar-benar kelihatan seperti istana dari filem Harry Potter.

Satu perkara yang mungkin mengejutkan anda ialah perubahan pemandangan di laman web ini. Secara amnya tidak banyak pokok di Ireland Barat dan di sini ramai. Semuanya ada penjelasannya, hutan yang mengelilingi Kylemore adalah pokok yang ditanam semasa pembinaannya.

Jalan masuk tidak percuma, harga sekitar 8 hingga 12 Euro setiap orang, anda dapat melihat semuanya dalam setengah hari. Saya rasa ia sangat berbaloi. Pagar ini mempunyai bar dan restoran sekiranya anda tidak mempunyai masa untuk sampai ke Clifden.

Pada akhir lawatan saya ke Kylemore Saya meneruskan jalan N-59 menuju bandar tepi pantai Clifden, sebuah bandar tepi laut yang cantik tempat saya makan dan berjalan. Pada sebelah petang saya meneruskan perjalanan pulang ke Galway.

Sangat dekat dengan biara adalah Taman Negara Connemara, salah satu tempat trekking terbaik di Ireland, cerun lembut dan pemandangan yang unik. Sekiranya anda mempunyai masa saya akan mendedikasikan 1 hari untuk melawat kawasan seperti yang saya lakukan dan sehari untuk berjalan kaki melalui Connemara.

pantai barat gothic ireland

Hari 3: Leenaun, Westport dan Newport melalui R-336

Satu lagi pemandangan yang hebat. Sekali lagi saya memulakan laluan saya di jalan N-59 dan tepat di bandar Maam Cross saya mengambil jalan memutar ke jalan jalan tempatan R-366 arah Maum dan Leenaun.

Sekiranya sehari sebelumnya saya melihat beberapa kereta dan beberapa orang, hari ini lebih kurang. Tanpa masalah saya dapat menghentikan kereta di tengah jalan untuk mengambil gambar dari apa yang saya lihat, sekali lagi pemandangan menyilaukan saya. Domba bebas yang dicat dengan warna, lagun kecil di satu sisi, gunung, hutan, padang rumput hijau, ... tanpa henti untuk deria saya.

Tujuannya adalah untuk mencapai bandar tepi pantai Leenaun. Di sana nampaknya kita berada di sebuah fjord Norway, laut memasuki Kilometer dan Kilometer ke daratan seolah-olah sebuah muara, sebuah kampung yang sepertinya diambil dari masa-masa lain.

landskap ireland pantai barat

Leenaun adalah sebuah perkampungan nelayan yang sangat kecil, tempat yang bagus untuk memiliki sebiji bir di salah satu pubnya dan mendengar Gaelic. Ini adalah salah satu sudut terakhir negara di mana orang masih boleh menggunakan bahasa ini.

Setelah menamatkan lawatan ke bandar kecil ini, saya menuju ke utara di sepanjang jalan kecil Jalan N-59, sasaran saya seterusnya, Westport.

Westport adalah sebuah bandar yang lebih besar dan dinamik (lebih daripada 5000 penduduk), dekat dengan laut dan dengan daya tarikan istimewa. Saya memutuskan untuk makan di sana. Tidak ada yang luar biasa mengenainya, tetapi saya sangat menyukainya.

Pada sebelah petang saya pergi ke Newport, beberapa batu. Bandar kecil yang sangat indah yang penuh dengan sejarah. Untuk menonjolkan jejambat, gereja Rom dan Istana Carrickahowley.

Pada akhir lawatan saya ke Newport kembali ke Galway.

domba ireland pantai barat

Tanpa keraguan, sebelah barat Ireland menawarkan 3 perkara hebat: Tebing Moher dan pesisirnya secara umum, Biara Kylemore dan semua sifatnya secara amnya. Saya cadangkan anda pergi ke rantau ini dan mengambil jalan yang tenang, menikmati pemandangan dan sedikit demi sedikit mengunjungi tempat-tempat menarik, bersantai dengan ketenangan yang menarik nafas dan pergi mendaki di kawasan ini.

Jangan melancong ke Ireland tanpa melihat barat, luangkan sekurang-kurangnya 4 hari untuk melihatnya.

Tinggalkan komen anda

Alamat email anda tidak akan disiarkan. Ruangan yang diperlukan ditanda dengan *